Здравствуйте постараюсь ответить на ваш вопрос подробней!
Согласно с Постановлением N 1306 от 10.10.2001 (
Для просмотра ссылки необходимо: Войти или Регистрация) определены основные термины(пункт 1.10):
автомобільна дорога, вулиця (дорога) - частина території, в тому числі в населеному пункті, призначена для руху транспортних засобів і пішоходів, з усіма розташованими на ній спорудами (мостами, шляхопроводами, естакадами, надземними і підземними
пішохідними переходами) та засобами організації дорожнього руху, і обмежена по ширині зовнішнім краєм тротуарів чи краєм смуги відводу. Цей термін включає також спеціально побудовані тимчасові дороги, крім довільно накатаних доріг (колій);
край проїзної частини (для нерейкових транспортних засобів) - видима умовна чи позначена дорожньою розміткою лінія на проїзній частині в місці її прилягання до узбіччя, тротуару, газону, розділювальної смуги, смуги для руху трамваїв, велосипедної або пішохідної доріжки;
перевага - право на першочерговий рух стосовно інших учасників дорожнього руху;
пішохід - особа, яка бере участь у дорожньому русі поза транспортними засобами і не виконує на дорозі будь-яку роботу. До пішоходів прирівнюються також особи, які рухаються в інвалідних колясках без двигуна, ведуть велосипед, мопед, мотоцикл, везуть санки, візок, дитячу чи інвалідну коляску;
пішохідний перехід - ділянка проїзної частини або інженерна споруда, призначена для руху пішоходів через дорогу. Пішохідні переходи позначаються дорожніми знаками 5.35.1-5.37.2 (див. додаток 1), дорожньою розміткою 1.14.1-1.14.3 (див. додаток 2) ( 306а-2001-п ), пішохідними світлофорами. За відсутності дорожньої розмітки межі пішохідного переходу визначаються відстанню між дорожніми знаками або пішохідними світлофорами, а на перехресті за відсутності пішохідних світлофорів, дорожніх знаків та розмітки - шириною тротуарів чи узбіч.
проїзна частина - елемент дороги, призначений для руху нерейкових транспортних засобів. Дорога може мати декілька проїзних частин, межами яких є розділювальні смуги;
рейковий транспортний засіб - трамвай та платформи із спеціальним обладнанням, що рухаються трамвайними коліями. Усі інші транспортні засоби, що беруть участь у дорожньому русі, вважаються нерейковими;
транспортний засіб - пристрій, призначений для перевезення людей і (або) вантажу, а також встановленого на ньому спеціального обладнання чи механізмів;
трамвайна колія - елемент дороги, призначений для руху рейкових транспортних засобів, який обмежується по ширині спеціально виділеним вимощенням трамвайної лінії або дорожньою розміткою. По трамвайній колії допускається рух нерейкових
транспортних засобів відповідно до розділу 11 цих Правил;
Вопрос достаточно интересный и можно сказать отчасти противоречивый. Из выше перечисленных терминов следует, что дорога состоит из проезжей части для движения нерельсовых ТС, а также разделительных полос или в нашем случае полосы для движения трамваев. То есть полоса для движения трамваев это элемент дороги но не проезжая часть.
Из термина пешеходный переход следует, что это участок именно проезжей части как это сказано в «мнении2». Но возможна такая ситуация, что по трамвайной калии допускаться движение нерельсовых ТС тогда это уже вроде как проезжая часть и тут пешеход имеет преимущество но только перед нерельсовыми ТС.
Вообще из мер безопасности дорожного движение приоритет трамвая перед пешеходами в таких ситуациях оправдан, так как трамвай лишен возможности маневрирования и в опасных ситуациях может применять только торможение, а пешеход выходя на калию может неверно оценить ситуацию не зная тормозных характеристик трамвая.
---------- Добавлено в 12:33 ---------- Предыдущее сообщение было написано в 12:18 ----------
Мнение 1
В случае с трамвайной линией, по середине дороги, просто разрыв между линиями разметки больше стандартной. И не более. Даже в ПДД в примере разметки 1.14.2 по середине дороги расстояние между полосами больше стандартного. Вы же не скажете что если пешеход стоит между линиями пешеходного перехода, и не заступает ногами на саму белую линию, то он не находится на пешеходном переходе и его стоит давить?
Согласно ДСТУ 2587-94 "РОЗМІТКА ДОРОЖНЯ. Технічні вимоги. Методи контролю. Правила застосування." а так же "Методичні рекомендації по застосуванню дорожніх знаків, дорожньої розмітки та маршрутному орієнтуванню"(МВС України Науково-дослідний центр з безпеки дорожнього руху) дорожная разметка 1.14.2 применяется при значительных пешеходных интенсивностях для повышения пропускной способности путем разделения пешеходных потоков по направлением. Ее ширина зависит от интенсивности 1м на 500пеш./час но не менее 4м, до 6м разметка 1.14.1 свыше 1.14.2. Разрыв между линиями разметки условный так как ширина пешеходного перехода считается от края до края.