Анатолій Могильов: «МВС готове до суспільного обговорення законопроектів у сфері безпеки дорожнього руху»
Міністр внутрішніх справ України Анатолій Могильов взяв участь у засіданні Громадської ради МВС. Зустріч була присвячена обговоренню ініціативи відомства щодо внесення змін до законодавства України у сфері безпеки дорожнього руху. У заході взяли участь члени Громадської ради, представники засобів масової інформації.
Анатолій Могильов закликав присутніх до діалогу та подякував за об’єктивну критику в сторону міліції. Але зазначив, що українська правоохоронна система заслуговує і захисту від неправдивих звинувачень у її сторону.
- Ми готові обговорювати усі законопроекти, у розробці котрих бере участь Міністерство внутрішніх справ України. Зокрема, що стосується тих, які викликали великий резонанс у суспільстві. Наразі такими законопроектами є нормативні акти у сфері безпеки дорожнього руху. Основні теми: посвідчення водія та проведення техогляду автомобілів - наголосив Міністр.
Під час засідання йшлося про те, що Україна, як європейська держава, має відповідати усім стандартам Європи. На сьогоднішній день основним документом, що регулює міжнародний дорожній рух, встановлює вимоги до його учасників та їх документів, є Міжнародна Конвенція про дорожній рух 1968 року з поправками, які набрали чинності 26.03.2006. Згідно з її вимогами, з 29 березня 2011 року (додаток 6 Конвенції) у посвідченні водія повинна бути зазначена кінцева дата терміну його дії. Україна є учасником цієї Конвенції з 1974 року. Згідно законопроекту водіям, які отримають посвідчення на території нашої держави після вказаної дати та мають намір відвідати країни, що входять до Конвенції, знадобляться водійські документи, до котрих внесені вищезазначені дані. У більшості країн строк, на який видаються такі документи становить 10 років.
На даний час на території України діють водійські посвідчення семи видів, у тому числі і зразка СРСР. Всі ці посвідчення залишаються чинними.
Однак, ті громадяни, які мають намір перетинати кордон і отримають посвідчення водія після 29 березня цього року, зобов’язані мати у посвідченні водія кінцевий термін дії, відповідно до вимог Конвенції. Ті ж громадяни, які отримали посвідчення водія раніше, можуть і надалі користуватися посвідченнями без внесення змін.
Проте до Міністерства внутрішніх справ України уже зверталися представники Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України з проханням терміново обміняти посвідчення водіїв старого зразка на нові, де буде вказано кінцевий термін дії. Прохання було викликано проблемами, що виникли за кордоном та пов`язані із вимогами іноземних правоохоронців щодо зміни існуючих посвідчень на посвідчення європейського стандарту. МВС України радить водіям, які планують виїзджати за кордон, аби уникнути незручних ситуацій, що можуть трапитись при перетині кордону, все ж таки обміняти посвідчення водія, хоча це й не обов`язково.
Ще одне питання, яке обговорювали на засіданні Громадської Ради, було проходження техогляду. Міністерством внутрішніх справ розроблено проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо спрощення порядку проведення державного технічного огляду колісних транспортних засобів". Цей документ розроблений у відповідності до положень міжнародної конвенції «Про дорожній рух» 1968 року та директиви Ради ЄС 96/96/ЕС "Про проведення у відповідність положень законів держав – членів ЄС стосовно допуску до експлуатування колісних транспортних засобів та їхніх причепів".
Відповідно до цього проекту Закону пропонується скасувати діючу процедуру державного технічного огляду та запровадити обов’язковий технічний контроль, проведення якого у повному обсязі має здійснюватися уповноваженими суб’єктами господарювання без участі Державтоінспекції. При обов’язковому технічному контролі скасовуються вимоги щодо пред’явлення медичних довідок та страхових полісів.
Пропонується запровадити наступну періодичність проведення технічного контролю передбачену Директивою 96/96/ЕС, а саме:
- для легкових автомобілів фізичних осіб: до трьох років експлуатації –обов’язковий контроль не проводиться, від 3 до 15 років – кожні два роки, більше 15 років експлуатації – щорічно;
- для легкових автомобілів юридичних осіб та вантажних автомобілів незалежно від форми власності вантажопід’ємністю до 3,5 т. до двох років експлуатації – обов’язковий контроль не проводиться, у подальшому – щорічно;
- вантажні автомобілі вантажопід’ємністю більше 3,5 тонн та автомобілі таксі, незалежно від строку експлуатації та форми власності – щорічно;
- автобуси та автомобілі, що перевозять небезпечні вантажі, незалежно від строку експлуатації та форми власності – два рази на рік.
Разом з тим, у ДАІ буде створена єдина база автомобілів. Де також будуть міститися дані про несплачені штрафи. Коли людина буде звертатися до СТО щодо проходження техогляду, там обов’язково має бути веб-камера. Фото надсилається до ДАІ, а там уже перевіряють авто по базі. Якщо технічний стан в нормі, штрафи сплачені, станція видає талон про проходження техогляду автомобіля.
Анатолій Могильов вкотре наголосив присутнім, що МВС готове до обговорення цих питань. Усі законопроекти будуть оприлюднені на сайті Державтоінспекції. Будь-який громадянин може як задати питання, так і надати свої пропозиції.
- На мою думку, кожен водій в Україні зацікавлений у тому, щоб поруч їхав справний автомобіль. Тому до цього питання потрібно віднестися дуже серйозно, - зазначив Анатолій Могильов.
http://mvs.gov.ua/mvs/control